Dins del projecte Som la Clau de 1r d’ESO, s’ha començat a treballar en grups grans amb dos docents a l’aula per crear unes ulleres de realitat virtual, i programar i dissenyar què hi veuen els qui se les posin.


Alumnes de 1r d’ESO del projecte “Som la Clau”

Des de fa 3 cursos, els alumnes de primer realitzen un projecte anomenat “Som la Clau”. Aquest espai de dues hores setmanals està destinat a treballar diferents continguts de forma interdisciplinària i utilitzant metodologies noves.

Enguany s’hi han incorporat algunes novetats, com ara la codocència, que consisteix a ajuntar grups i treballar amb dos professors dins l’aula o taller. Aquesta novetat s’emmarca en el procés #RepteJove.12 que estan realitzant totes les escoles salesianes de la zona nord de la Inspectoria Maria Auxiliadora a fi de repensar i incorporar noves metodologies d’aprenentatge.

Durant tot el 2n trimestre, els alumnes de 1r han treballat l’antiga Grècia i Roma fent recerca, elaborant maquetes de domus romanes i dissenyant un espai virtual amb el programa CoSpace.

Per crear aquest espai calia, primer de tot, fer recerca sobre les construccions gregues o romanes, la seva mitologia i els seus costums. Després dissenyar i programar amb CoSpace tot l’entorn virtual i, finalment, construir unes ulleres de cartró on hi encaixés el telèfon mòbil de manera que, amb les ulleres posades, un pugui moure’s per l’espai virtual que ha creat.

Provant les ulleres de realitat virtual que han creat

Cristian Casas, tutor de 1r d’ESO comenta que aquesta primera experiència de codocència “ha servit per esvair algunes pors com ara el possible descontrol que podia generar el fet de ficar dos grups de 45 alumnes en espais grans com el Punt de Trobada i el Taller de Tecno. El cas és que ha anat molt bé. El fet de tenir dos professors de perfils diferents a cada espai també ha permès que, per exemple, quan algun grup tenia una dificultat tècnica amb el programari, els docents que fem Tecno hem pogut atendre’ls mentre que l’altre professor s’ha pogut ocupar d’altres necessitats. Hi ha hagut molta sintonia”.

programant i dissenyant un entorn virtual amb CoSpace

Encara resten alguns dies de treball en codocència per acabar aquest projecte de realitat virtual i, al 3r trimestre, ja n’hi ha un altre de programat. Tot plegat, és una experiència que vol fer-se extensiva en molts més moments del curs entre els diferents projectes que hi ha en marxa a Salesians Sant Vicenç dels Horts.