Els alumnes de 2n d’Instal·lacions Elèctriques i Automàtiques lliuren a l’Escola Iris una taula multisensorial que ells han elaborat

Per als alumnes d'Instal·lacions Elèctriques i Automàtiques fer una taula multisensorial ha estat una experiència d'aprenentatge, però encara més educativa ha estat portar personalment aquesta taula als alumnes de l'Escola d'Educació Especial IRIS.

Innova FP

Amb l'objectiu d'innovar i transferir coneixments, l'escola ha estat col·laborant amb diverses entitats i empreses. Una d'elles ha estat l'escola d'educació especial IRIS, per a la qual, els alumnes de 2n d'Instal·lacions Elèctriques i Automàtiques han fabricat una taula que projecta llums de diversos colors.

El repte no ha estat senzill. Ha fet falta instal·lar llums led, programar les seqüències, adaptar els materials… una tasca que ha comportat diversos mesos de planificació i execució. Però l'aprenentatge més significatiu el van fer el passat 21 de març al matí, quan els nostres alumnes van anar a portar personalment aquesta taula als nens i nenes de l'escola Iris

D'aquesta manera han pogut conèixer els destinataris del seu projecte i han pogut interactuar amb ells. Ara ja saben que quan facin algun altre projecte dels que estan previstos per a aquest centre ho estaran fent per a ells.

Al seu torn, els alumnes de l'escola Iris els han obsequiat amb un esmorzar i una cartolina d'agraiment on tots han fet un dibuix amb els seus noms. La cartolina ja està penjada al taller d'electricitat per recordar l'experiència feta i tenir presents els nens i nenes que han conegut quan, d'aquí un temps, s'embranquin en algun altre projecte com, per exemple, l'elaboació d'una joguina sensorial.

"Ara que els coneixem, ens sentim molt més motivats a l'hora de pensar i plantejar nous projectes amb l'Escola Iris" comenta un dels alumnes. Néstor Martínez, professor d'Instal·lacions Elèctriques ens comenta també que "Jo volia que els meus alumnes veiessin amb els seus ulls a qui van dirigides les coses que fabriquem perquè entenguin, no només el servei que els farà, sinó també quines caracerístiques físiques i de resistència cal tenir en compte quan haguem d'adapar altres objectes per a ells. Avui una nena, quan ha interactuat amb la taula, ha aconseguit desenganxar part de la coberta de metraquilat. Això, per tant, suposa un aprenentatge i un nou repte: que és que la resistència dels materials i dels procediments per unir-los és clau. Per això ens endurem la taula al taller per reforçar-la i demà o demà passat la retornarem a la Iris".

Tot un enriquiment personal que ens convida a seguir estrenyent les relacions de col·laboració amb la Fundació Iris. Gràcies!

Innova FP