Jaume Bernadet i M. Àngels Pavón van assistir al programa Escola de família, dirigit per l’Olga Vallejo per conversar sobre educació sexoafectiva. 

Aprendre a estimar i l’educació sexoafectiva

by Escola de família amb Olga Vallejo

És possible aprendre a estimar? Hi ha una manera correcta de fer-ho?

Aquestes són algunes de les preguntes que el docent Jaume Bernadet i la coordinadora del Servei d’Assessorament Psicopedagògic (SAPP) Àngels Pavón Ferrer van respondre al programa Escola de família de Ràdio Estel, dirigit per l’Olga Vallejo, el passat 20 de gener.

Tots tres van conversar, juntament amb l’autora del llibre Mi hijo me cae mal, Sara Tarrés, i la psicòloga especialista en adolescents, Eva Garriga, sobre aprendre a estimar i sobre l’educació sexoafectiva. Bernadet i Pavón van abordar aquesta temàtica des del vessant educatiu, explicant com funciona la unitat didàctica d’afectivitat i sexualitat del nostre centre.

En la recerca de fórmules de com ajudar als infants i adolescents en viure una sexualitat plena, humanitzadora i respectuosa, els Salesians de Sant Vicenç a través del projecte COR, hem desenvolupat l’eix afectivitat i sexualitat que forma part del currículum educatiu de l’ESO.
 
Aquesta és una proposta innovadora per la dedicació de temps i formació. Trenca amb propostes aïllades en el temps o amb demandes d’especialistes externs que no tenen vincle amb l’alumnat. Des de la confiança amb l’adult i generant espais de comunicació segura amb els iguals, es desplega des de primer d’ESO a quart la possibilitat de tocar els diferents temes de preocupació: canvis puberals, orientació i identitat sexual, la pornografia, l’establiment de relacions sanes i la prevenció d’abusos.
 
 
 

“Els nostres alumnes ens demanen fer aquest treball”

Àngels Pavón Ferrer

Coordinadora del SAPP

Però, de quina manera es treballa aquesta unitat dins de les aules?

Doncs, existeixen diverses metodologies de treball segons la temàtica que es tracti. En algunes ocasions, es desdoblen els grups i es treballa amb l’ajuda d’un segon dinamitzador. D’altres vegades, es treballa mitjançant dinàmiques pràctiques que es desenvolupen en grups reduïts i de confiança on els nois i noies es senten segurs.

Podeu recuperar el programa sencer de Ràdio Estel al reproductor de l’inici de la notícia!