Els alumnes de 2n d’ESO han sortit de l’aula per fer experiments seguint el mètode STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics).
Ja fa temps que l’acrònim STEM ressona en l’àmbit educatiu per fer referència a l’agrupament de les paraules en anglès Science, Technology, Engineering and Mathematics (Ciència, Tecnologia, Enginyeria i Matemàtiques). Inicialment, aquest concepte s’utilitzava per aplegar les quatre àrees de coneixement sota una mateixa paraula, però a poc a poc, s’ha anat introduint en l’àmbit acadèmic com un nou mètode de treball pels docents i alumnes.
L’educació STEM consisteix a ensenyar Ciència, Tecnologia, Enginyeria i Matemàtiques de manera integrada amb l’objectiu de fomentar les capacitats dels alumnes en les quatre disciplines i facilitar l’aprenentatge i l’assimilació de conceptes. Un dels punts clau de l’educació STEM és l’enfocament pràctic.
A l’escola hem aplicat el mètode STEM a l’etapa de l’ESO. En el marc de l’assignatura de ciències, els alumnes de 2n d’ESO van sortir de l’aula per fer una sèrie d’activitats pràctiques associades a la unitat d’utillatge de laboratori i conversió d’unitats. L’alumnat va treballar de manera grupal per fer experiments relacionats amb l’ús de l’aparell volumètric i realitzar càlculs d’error en recipients d’ús quotidià com ara gerres, biberons, mesuradors de cuina, xeringues. Aquest tipus d’activitats són una gran oportunitat per observar l’aplicació real de totes les coses que aprenem cada dia a l’escola!