Finalitat i persones destinatàries
- Reconèixer acadèmicament els aprenentatges assolits mitjançant l’experiència laboral o en activitats socials.
- Les persones destinatàries han d’haver complert 18 anys i han d’acreditar una experiència laboral o en activitats socials d’ almenys 2 anys en el sector relacionat amb el cicle formatiu del qual volen reconèixer els aprenentatges.
- Imprescindible: Informe del servei d’assessorament o Procedents de convocatòries d’acreditació amb l’orientació i/o assessorament fet del mateix títol o títol afí.
Cost
Preu Públic
- Per crèdit dels Títols LOGSE : 40,00€/Crèdit
- Per Unitat Formativa dels Títols LOE : 18,00€/UF
Oferta a Salesians Sant Vicenç dels Horts
CFPM AG10-Gestió Administrativa | 8 places |
CFPM EE10- Instal·lacions elèctriques i automàtiques | 8 places |
CFPM FM20-Mecanització | 8 places |
CFPM TM20-Carrosseria | 8 places |
CFPM CM10 -Activitats comercials | 8 places |
CFPS EEB0-Automatització i robòtica industrial | 8 places |
CFPS AGB0-Administració i Finances | 8 places |
Sol·licitud
- Directa per aquelles persones que finalitzin la fase d’ assessorament .
Crèdits o unitats formatives que es poden reconèixer
- El reconeixement dels aprenentatges es realitzarà en relació amb els crèdits o unitats formatives dels cicles formatius de formació professional derivats d’unitats de competència:
a) Per als títols derivats de la Llei orgànica 1/1990, de 3 d’octubre d’ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), no es podran reconèixer els aprenentatges dels crèdits següents: Relacions en l’entorn de treball (RET), Relacions en l’àmbit de treball (RAT), Formació i orientació laboral (FOL), Administració i gestió de la petita i mitjana empresa (AGE) sempre i quan no derivi d’una unitat de competència, Síntesi i Formació en centres de treball (FCT). Se certifica cada crèdit reconegut.
b) Per als títols derivats de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació (LOE) no es podran reconèixer els aprenentatges de les unitats formatives dels mòduls següents: Formació i orientació laboral (FOL), Empresa i iniciativa emprenedora (EIE), Síntesi, Projecte i Formació en centres de treball (FCT).Se certifica cada unitat formativa reconeguda i, si les unitats formatives reconegudes completen un mòdul, aquest també se certifica.
c) Per als títols derivats de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació, es poden reconèixer les unitats formatives a partir de la certificació d’unitats de competència que tinguin correspondència parcial amb un o diversos mòduls professionals, segons estableixi la DGFPIERE.
Sol·licitud i admissió al servei de reconeixement
Sol·licitud i admissió al servei de reconeixement acadèmic dels aprenentatges assolits mitjançant l’experiència laboral o en activitats socials.
- Les persones usuàries que sol·licitin el servei de reconeixement acadèmic dels aprenentatges assolits mitjançant l’experiència laboral o en activitats socials hauran de tenir, en el moment de la sol·licitud, els requisits següents:
a) 18 anys complerts.
b) Acreditar una experiència laboral o en activitats socials d’ almenys 2 anys en el sector relacionat amb el cicle formatiu del qual volen reconèixer els aprenentatges.
c) Haver rebut el servei d’assessorament i disposar de l’informe d’assessorament per al mateix cicle formatiu, o haver fet la fase d’orientació i assessorament o la fase d’assessorament en qualsevol convocatòria del procés per a l’acreditació de les competències professionals relatives a les unitats de competència establertes en els títols de tècnic i tècnic superior de cicles formatius de formació professional del sistema educatiu; sempre que es tracti del mateix títol o un títol que es consideri afí, i disposi del certificat lliurat pel centre.
d) No estar inscrites simultàniament als mateixos crèdits d’un títol LOGSE o unitats formatives d’un mòdul professional d’un títol LOE, en règim presencial o a distància, en el mateix curs acadèmic, pels quals se sol·licita el reconeixement acadèmic.
La sol licitud es realitzarà per unitats formatives pels títols LOE.
- Les persones que disposin d’una certificació amb unitats de competència acreditades que tenen una correspondència parcial amb un o diversos mòduls professionals, i que han sol·licitat que se’ls reconegui la correspondència amb les unitats formatives establerta per la DGFPIERE, seran admeses sense comptabilitzar en el nombre d places de l’oferta del centre.
- Si el nombre de sol·licituds al servei supera l’oferta de places del centre, en els centres públics s’aplicaran, successivament, els següents criteris:
– Haver fet la fase d’orientació i assessorament o la fase d’orientació, en qualsevol convocatòria del procés per a l’acreditació de les competències professionals relatives a les unitats de competència establertes en els títols de tècnic i tècnic superior de determinats cicles formatius o bé el servei d’assessorament; en cas d’empat es prioritzarà la major edat.
- El major temps de desenvolupament d’experiència laboral o en activitats socials relacionades amb el cicle formatiu.
Documentació Reconeixement (matrícula)
Per formalitzar la matricula al servei de reconeixement a la família corresponent, s’ha de presentar segons el calendari previst:
–Full de matricula al Servei de Reconeixement.
–Informe del servei d’assessorament o document equivalent de convocatòries d’acreditació o validació amb l’orientació i/o assessorament fet del mateix títol o d’un títol afí
–Resguard de pagament del preu establert.
Més informació: http://queestudiar.gencat.cat/ca/estudis/fp/mesures-flexib/
Documents
ACTUALITAT

<<És interessant fer projectes de física fora de l'aula>>: Les reaccions dels alumnes de 4t d’ESO
L'alumnat de l'optativa de Física i Química a 4t d'ESO han dut a terme diversos experiments fora del laboratori i l'aula, amb l'objectiu d'aplicar les fórmules apreses a la teoria i posar en pràctica els seus coneixements. Els nois i noies de l'optativa de Física i...

Siluetes amb història
Els nois i noies de 1r d'ESO han finalitzat el projecte Siluetes, en el qual han involucrat les seves emocions i tot el que els fa ser com són per dissenyar una obra d'art que els defineix. Els grups de 1r d'ESO han treballat les diferents emocions a través de...

Com funciona un gran diari? La pregunta que ja pot respondre l’alumnat de Comunicació de 1r de Batxillerat
L'alumnat de l'assignatura de Comunicació de 1r de Batxillerat ha visitat avui el Diari ARA, per veure com és el dia a dia en un gran mitjà del periodisme català i per reflexionar sobre la importància d'estar informats. Els nois i noies de l'assignatura de Comunicació...

Sant Jordi als Salesians
L'alumnat d'ESO i Batxillerat ha gaudit avui d'una gran diada de Sant Jordi als Salesians Sant Vicenç dels Horts. S'ha celebrat un certamen, s'han repartit premis, s'han fet diverses recomanacions de llibres i, com no podia faltar, la paradeta a l'hora del pati. La...

El final del segon trimestre
Avui acaba oficialment el segon trimestre pels alumnes de l'ESO, Batxillerat i Graus Mitjans i Superiors, i demà començaran les seves desitjades vacances de Setmana Santa. Tot i això, als Salesians diem adeu de la millor manera: tots els grups han pogut gaudir d'una...