Aquest 2020-2021 no només ha estat un curs en el qual hem hagut d’aprendre a conviure amb les mascaretes, la distància social, l’hidrogel, els grups bombolla, les entrades esglaonades, els grups confinats i l’aprenentatge telemàtic… sinó també un curs en què hem fet un gran pas en innovació pedagògica. BON ESTIU!

Realment poc ens imaginàvem al setembre que les coses sortirien tan bé i que podríem mantenir l’escola sempre oberta i en ple funcionament. I això ha estat possible gràcies a la implicació de tots i totes: alumnat, famílies, personal de servei de l’escola i professorat. Tal com deia el lema d’aquest curs “Tots/es som u” i junts hem donat resposta a les necessitats i reptes que se’ns han plantejat.
Certament la situació social i sanitària que estem travessant ha marcat molts aspectes del que hem viscut enguany, però l’escola ha estat i és molt més que les gestions i les mesures relacionades amb la COVID i és justament això el que volem compartir amb vosaltres, perquè és això el que dona sentit a la nostra tasca.
Si hi ha alguna cosa que defineix el que ha significat el curs 2020-2021 per a Salesians Sant Vicenç dels Horts, això ha estat la innovació pedagògica. Aquest curs hem fet passes de gegant en aquest camí en totes les etapes, una innovació que posa a l’alumnat en el centre del seu procés d’aprenentatge i que ha de permetre que els nois i noies aprenguin més i millor i estiguin ben preparats i preparades per al seu futur acadèmic i professional, que els porti a desenvolupar al màxim les competències necessàries per a fer front als reptes que la vida els posarà al davant.
[dflip id=”12074″ ][/dflip]
Dona una ullada a l’anuari 2020-2021
A FP podem dir que hem consolidat el procés engegat ja fa uns anys per incorporar els ABP (Aprenentatge Basat en Problemes), una metodologia d’aprenentatge actiu que permet plantejar a l’alumnat problemes i reptes reals que, per a resoldre’ls, han de posar en pràctica tot allò que han après.
A Batxillerat hem tingut les primeres experiències d’aprenentatge per Projectes Interdisciplinaris, que han permès als nois i noies dur a terme un aprenentatge creatiu i en equip, tot integrant allò que les diferents matèries aporten a un àmbit del coneixement. A l’ESO hem fet el pas a l’Aprenentatge per Àmbits (àmbit científic-tecnològic, àmbit sociolingüístic, àmbit de creixement personal -COR-). Una metodologia que permet l’aprenentatge global, per projectes i competencial.
En aquesta línia d’innovació metodològica, però sobretot per la nostra ferma creença que l’educació pot transformar el món i que el nostre alumnat té molt a dir i a fer per a millorar-lo, hem de destacar tots els projectes d’APS (Aprenentatge-Servei) i les campanyes solidàries que tenim en marxa a tots els cursos i a totes les etapes: Salta x l’educació, Polseres Candela, activitats de suport educatiu al propi centre (preparació de material per a les tutories, projectes per educar en la igualtat…), activitats de suport educatiu a diverses entitats de dins i fora del municipi (escola Iris, Bayt-al-thaqafa, Centro Amigos, Fundació Magone, Open Arms…), col·laboració en el manteniment i reparació dels cotxes de l’ADF Puigvicenç i de Protecció Civil de Cercs… A través del servei als altres, amb l’objectiu de treballar per a millorar o incidir positivament en la realitat social, l’alumnat no sols aprèn i desenvolupa capacitats acadèmiques, sinó que, sobretot, creix en humanitat.
Encara ens queda molta feina a fer, molts camins nous per obrir, com aquests i altres projectes d’innovació que volem seguir millorant i polint. Però arribem a final de curs amb satisfacció per la feina feta i agraïts per la confiança i el compromís que tots i totes tenim en el projecte d’escola.
GRÀCIES I BON ESTIU!