Quatre alumnes de 1r d’ESO, la Doae, l’Èlia, la Maria i la Paula, ens expliquen la seva experiència en l’activitat “La meva silueta” que han realitzat en el marc del projecte COR, en el qual han treballat artísticament les pròpies emocions.

alumnes de 1r en el moment d’interioritat

Vam començar estirant-nos al terra sobre un paper mural. Vam tancar els llums i el professor/a ens va posar una musica relaxant de fons i anava guiant amb preguntes per a que penséssim en el nostre interior (com en la peli de Inside Out): què sentíem, en quina postura ens definíem millor, quines coses eren importants…

Més tard, un company ens va repassar la silueta del nostre cos amb llapis de colors sobre el paper. A dins vam pintar colors, paraules, símbols que eren importants per nosaltres, emocions, records. De manera que els colors tenien un significat i estaven associats a un sentiment. Per exemple jo em vaig pintar el cabell de marró per significar la meva família.

En acabar ens vam posar en grups i vam explicar als membres del grup el significat de les coses que havíem pintat. També vam omplir una fitxa i allí ressaltàvem el més destacat de cada company. Depenent de la persona hi havia coses interiors que es relacionaven amb Déu.

Finalment, qui volia feia una posada en comú general davant la classe. Sempre però es respectava la intimitat doncs a vegades incomoda obrir-se a tota la classe.

Per acabar cadascuna ens comenta com ha viscut personalment aquesta activitat:

«L’experiència ha sigut bonica per compartir les emocions, records i el significat de coses importants, ja que es va aprofundir. Va haver-hi fins i tot llàgrimes. Alguns aspectes han suscitat debat a la classe (per exemple el tema de la pau i les baralles). A mi m’ha ajudat a reflexionar doncs ara, al saber coses dels meus companys sé una mica més com tractar-los: alguns els he d’ajudar més i d’altres els he de respectar el seu silenci i soledat.» (Doae Ouldlahcen). 

«M’ha agradat perquè hem fet alguna cosa diferent, normalment no ens obrim als sentiments i menys amb aquesta edat. Em va agradar mol la part de relaxació. M’he adonat que és més fàcil pintar la silueta que no pas explicar-la davant els companys. Amb el pas de les setmanes noto que el projecte COR ens ajuda a no tenir tanta por a expressar-nos com al principi de curs.» (Maria)

Amb el pas de les setmanes noto que el projecte COR ens ajuda a no tenir tanta por a expressar-nos com al principi de curs

Maria

«M’he adonat que alguns companys tenen una aparença i després descobreixes altres coses. Per exemple hi ha gent amb una cara molt contenta però per dins pateix.» (Maria Sales).

«Ha sigut una activitat molt xula i divertida. A part d’obrir-nos als sentiments, hi havia gent a qui li era difícil expressar-se en un dibuix i va servir d’alguna cosa. Em va servir per conèixer més a fons els companys. Per exemple algú amb qui anem junts des de primària però encara no sabia coses importants d’ell. Pensava que alguns companys estaven contents perquè sempre són riallers però en la silueta posen que estan tristos per algun motiu que jo no sabia.» (Paula Carretero).

«Activitat xula i diferent. He après coses de companys i ara els tinc més respecte perquè sé el que han viscut. I jo també he pogut dir coses meves més interiors. El professor/a també deia alguna cosa seva i això ajudava a infondre confiança. El més xulo ha sigut quan companys han demanat perdó i han reconegut la seva part de culpa.» (Elia Abelló)