Aquests mesos tots els cicles de la Formació Professional de la nostra escola estan tenint una activitat frenètica visitant tota mena d’empreses. Amb les Jornades Professionals i Tecnològiques a tocar, aquestes sortides formen una part essencial de la seva formació, ja que és on poden comprovar i conèixer de primera mà les aplicacions pràctiques de tot el que aprenen a les aules.
Durant les darreres setmanes, diverses classes dels nostres cicles de Formació Professional han fet visites a empreses. Us fem cinc cèntims de quines han estat i què han aportat al nostre alumnat.
El passat dilluns 27 de febrer, l’alumnat del primer curs del Grau Superior de Robòtica va fer una visita al Centre Logístic de Mercadona. Va ser una gran oportunitat per a conèixer, de primera mà, el processos industrials i mecanitzats d’una empresa de grans dimensions i que opera amb grans quantitats.
Uns dies més tard, el divendres 3 de març, la classe del segon curs del mateix Grau Superior va tenir l’oportunitat de visitar una empresa de producció de ceràmica, Ceràmica Collet, situada a Esparreguera. Es tracta d’una empresa automatitzada on els van explicar el procés de producció, els armaris elèctrics i el seu funcionament, des de la matèria prima fins el producte final passant pels processos d’emmagatzematge i empaquetat.
 
Aquest dijous 9 de març, l’alumnat de segon tant del cicle d‘Activitats Comercials  com el de Gestió Administrativa han visitat el Magatzem de Distribució d’Ikea que està situat a Valls (Tarragona). Han tingut l’oportunitat de visitar els seus dos magatzems i conèixer la realitat de la feina que comporta treballar en un parc logístic d’una empresa multinacional.
 
 
 
D’altra banda, el mateix dia 9 l’alumnat de segon del Grau Superior d’Administració i Finances va visitar el Viver d’Empreses Procornellà. Els van explicar a què es dediquen i com s’ha de veure l‘emprenedoria de cara al futur, tenint en compte tots els canvis que s’estan donant en l’actualitat. L’alumnat del grau cursen una matèria on han de crear una empresa, per la qual cosa aquesta visita és molt adequada ja que els dona una visió general del teixit emprenedor.
A més, un professional del món de la comunicació els va explicar i remarcar la importància de tenir una bona comunicació, tant verbal com no verbal i saber vendre’s. Aquesta part de la sortida va ser molt útil, ja que a més de ser valorada en l’àmbit laboral, entrevistes, etc., els servirà per presentar a final de curs l’empresa creada i l’estudi de viabilitat corresponent.