“Jo vaig passar molta por, la meva mare era infermera a l’hospital i cada dia pensava que emmalaltiria.”, “El meu avi va morir a causa del COVID, no poder-lo acomiadar en un funeral és l’experiència més dura que he viscut mai”. Aquestes i altres experiències són les que han compartit algunes alumnes en les tutories inicials COVID19.


“Jo vaig passar molta por, la meva mare era infermera a l’hospital i cada dia pensava que emmalalttiria.”  Alumna 3ESO

“El meu avi va morir a causa del COVID, no poder-lo acomiadar en un funeral és l’experiència més dura que he viscut mai.” Alumne CGM

“M’he adonat de com d’important que és la família per a mi, mai no ho havia valorat.” Alumna 1r Batxillerat

“Jo no podia dormir, estava sempre cansat, sense ganes de fer res.”Alumne de 1r d’ESO

“No sé per què… però tenia molta ràbia. Tot el dia estava de mal humor, vaig donar molts “portazos” durant aquells dies.”Alumne de CGM

M’he adonat la importància de mirar als ulls els meus amics, ara quan quedem deixem el mòbil apart i parlem de veritat.”  Alumna de 2n Batxillerat.

Aquestes són algunes de les frases recollides de les tutories d’educació emocional que hem proposat els darrers dies.

Durant aquestes primeres setmanes de curs des de l’escola hem fet una proposta de benvinguda acollidora per al nostre alumnat. Sabem de la duresa que han suposat els darrers sis mesos per a moltes famílies, adolescents i joves, i retrobar-nos a l’escola era molt bona notícia.

Els primers dies es van organitzar activitats de retrobament, de cohesió i de facilitació en la situació de post confinament. Aquest mes d’octubre hem pogut fer una passa més, treballar la situació de pandèmia des de l’educació emocional, eix educatiu de la nostra escola.

A través de tutories acompanyades pel tutor o tutora del grup i de la psicopedagoga de l’etapa, hem pogut posar nom a les emocions que ens han acompanyat aquests mesos. Hem pogut identificar situacions de tristesa, de por, de ràbia, d’incertesa… alguns també de pau i de trobada amb un mateix i la família.

Hem pogut anar treballant estratègies per gestionar i regular aquestes emocions, esbrinar quin sentit tenen per nosaltres i com podem integrar-les, què s’ha tornat fonamental en les nostres vides i com ens ha re-situat en el nostre sistema de valors.

Cada alumne des de la seva situació, la seva edat i la seva mirada, ha reflexionat sobre la necessitat de parlar del què ha passat i de com ho ha viscut cadascun de nosaltres.

També creiem interessant preparar possibles escenaris d’aquest curs 20/21 i aprendre a regular emocionalment les expectatives i possibles pors davant del que ha de venir els propers mesos.

Una gran experiència de compartir des del COR el que som i el que sentim!