Aquest dijous, l’alumnat de 2n i 3r d’ESO han estat tot el dia de convivències per treballar aspectes relacionats amb la cohesió, les emocions i la connexió amb un mateix per poder obrir-se als altres. Dues activitats del Projecte COR.


Dos mesos de classe i sembla que ja fa mil anys que va començar el curs. Un moment perfecte per connectar amb nosaltres mateixos, les pròpies inguietuds, les pors, els dubtes, i compartir-les amb els companys i companyes del grup. D’això en diem convivències, que és un temps especial per aprendre a conviure.

2n d’ESO en pes van agafar l’autocar i van anar a Cantonigròs. Durant el dia van realitzar diverses dinàmiques orientades a reflexionar explorar les emocions i identificar les experiències que ens han marcat positivament o negativament a la vida. Us preguntareu, i el celofan? Doncs, com tot en aquestes convivències, és un símbol d’allò que ens atrapa de vegades i que veiem que no en podem escapar. Què pot ajudar-nos a sortir d’aquests paranys de celofan que ens emboliquen la vida?

A 3r d’ESO, comencem a treballar les pors. Sí, sí, les pors. Qui digui que no té por, menteix. Sempre hi ha coses que ens generen angoixa, o que no hi volem pensar, o que hi pensem massa! Coses que ens podrien arribar a paralitzar. Per això hem anat a fer una activitat de tot el dia a La Granja, ability training center.

Aquest centre es dedica a es dedica des de 1984 a acostar el món de la natura, els animals de granja i els cavalls als i les escolars del país, a més d’entrenar les seves competències emocionals a través d’activitats i circuits d’aventura, amb un mètode, el Mètode La Granja©registrat i els resultats del qual (augment de les cinc competències emocionals dels nens i nenes després del seu pas per La Granja), s’han demostrat científicament pel GROP de la Universitat de Barcelona.