Actualitat

Avui els de l’ESO també acaben i així posem punt i final a un curs diferent en molts sentits

Aquest 2020-2021 no només ha estat un curs en el qual hem hagut d’aprendre a conviure amb les mascaretes, la distància social, l’hidrogel, els grups bombolla, les entrades esglaonades, els grups confinats i l’aprenentatge telemàtic… sinó també un curs en què hem fet un gran pas en innovació pedagògica. BON ESTIU!


Alumnat de 4t d’ESO celebrant el seu comiat

Realment poc ens imaginàvem al setembre que les coses sortirien tan bé i que podríem mantenir l’escola sempre oberta i en ple funcionament. I això ha estat possible gràcies a la implicació de tots i totes: alumnat, famílies, personal de servei de l’escola i professorat. Tal com deia el lema d’aquest curs “Tots/es som u” i junts hem donat resposta a les necessitats i reptes que se’ns han plantejat.

Certament la situació social i sanitària que estem travessant ha marcat molts aspectes del que hem viscut enguany, però l’escola ha estat i és molt més que les gestions i les mesures relacionades amb la COVID i és justament això el que volem compartir amb vosaltres, perquè és això el que dona sentit a la nostra tasca.

Si hi ha alguna cosa que defineix el que ha significat el curs 2020-2021 per a Salesians Sant Vicenç dels Horts, això ha estat la innovació pedagògica. Aquest curs hem fet passes de gegant en aquest camí en totes les etapes, una innovació que posa a l’alumnat en el centre del seu procés d’aprenentatge i que ha de permetre que els nois i noies aprenguin més i millor i estiguin ben preparats i preparades per al seu futur acadèmic i professional, que els porti a desenvolupar al màxim les competències necessàries per a fer front als reptes que la vida els posarà al davant.

Please wait while flipbook is loading. For more related info, FAQs and issues please refer to DearFlip WordPress Flipbook Plugin Help documentation.

Dona una ullada a l’anuari 2020-2021

A FP podem dir que hem consolidat el procés engegat ja fa uns anys per incorporar els ABP (Aprenentatge Basat en Problemes), una metodologia d’aprenentatge actiu que permet plantejar a l’alumnat problemes i reptes reals que, per a resoldre’ls, han de posar en pràctica tot allò que han après.

A Batxillerat hem tingut les primeres experiències d’aprenentatge per Projectes Interdisciplinaris, que han permès als nois i noies dur a terme un aprenentatge creatiu i en equip, tot integrant allò que les diferents matèries aporten a un àmbit del coneixement. A l’ESO hem fet el pas a l’Aprenentatge per Àmbits (àmbit científic-tecnològic, àmbit sociolingüístic, àmbit de creixement personal -COR-). Una metodologia que permet l’aprenentatge global, per projectes i competencial.

En aquesta línia d’innovació metodològica, però sobretot per la nostra ferma creença que l’educació pot transformar el món i que el nostre alumnat té molt a dir i a fer per a millorar-lo, hem de destacar tots els projectes d’APS (Aprenentatge-Servei) i les campanyes solidàries que tenim en marxa a tots els cursos i a totes les etapes: Salta x l’educació, Polseres Candela, activitats de suport educatiu al propi centre (preparació de material per a les tutories, projectes per educar en la igualtat…), activitats de suport educatiu a diverses entitats de dins i fora del municipi (escola Iris, Bayt-al-thaqafa, Centro Amigos, Fundació Magone, Open Arms…), col·laboració en el manteniment i reparació dels cotxes de l’ADF Puigvicenç i de Protecció Civil de Cercs… A través del servei als altres, amb l’objectiu de treballar per a millorar o incidir positivament en la realitat social, l’alumnat no sols aprèn i desenvolupa capacitats acadèmiques, sinó que, sobretot, creix en humanitat.

Encara ens queda molta feina a fer, molts camins nous per obrir, com aquests i altres projectes d’innovació que volem seguir millorant i polint. Però arribem a final de curs amb satisfacció per la feina feta i agraïts per la confiança i el compromís que tots i totes tenim en el projecte d’escola.

GRÀCIES I BON ESTIU!