Els alumnes de 2n d’ESO el dia 21 i 22 de novembre van anar de convivències a Cantonigròs per treballar la cohesió de grup i reflexionar sobre ells mateixos: com són, com els veuen i l’important que resulta lluitar per trencar aquelles etiquetes  que portem enganxades i no ens deixen créixer. 

Clica per veure totes les fotos de les convivències

—Per a què serveix una corda, Pau?

—Amb una corda ens podem lligar a un arbre, podem lligar una persona o …també ens pot servir per escalar una muntanya o per lligar un gos i portar-lo a passejar…també puc fer un collaret o una polsera o un cinturó perquè el pantaló no caigui, no sé, per tot això que t’he dit.

—I Pau, per a què serveix la vida? 

—Pufff! ara sí que m’has deixat aixafat… per a què serveix la vida? No sé per viure-la, ostres profe quines preguntes que fas, jo sóc molt jove no em pregunto aquestes coses.

—Val, val! Continuem amb la corda. Tu saps fer un nus a la corda?

—Ostres profe que no sóc ximple, mira!— El Pau agafa la corda i fa un nus que queda al ben mig de la corda.

—Molt bé Pau! ja sé que no ets ximple, en sabries fer un altre? 

—I tant!— El Pau en fa un, dos i tres nusos més. —No sé on vols arribar profe amb tanta corda i tants nusos?

—No sé Pau, i tu, on vols arribar a la teva vida?

—Ah, ja veig, estàs intentant que pensi?

—No sé, pensa en la corda, els nusos o la vida.

—Profe no hi ha qui t’entengui, pensar en la vida.

—I la teva vida té nusos?

—Què vol dir si la meva vida té nusos?

—Mira Pau, la corda representa la vida d’una persona, té un inici on comença la corda i té un final on acaba la corda. La vida també té un inici, el naixement i té un final la mort.

I, per tant els nusos…

—Ara ja sé per on vas, els nusos són els problemes que tenim…

—No sé si jo parlaria de problemes, jo diria que és tot allò que afecta a la meva o a la teva vida i poden ser problemes amb els amics, amb la família, o estar perdut sobre el que es vol ser o es vol fer, o una malaltia, o podria ser no sentir-se bé amb un mateix o… tantes coses que ens frenen en el camí i els nostres nusos poden ser petits i fàcils de desfer però també tenim nusos que són grossos i ben apretats que ens costa molt desfer-nos-en.

—És que profe, hi ha nusos que ens acompanyen tota la vida i són difícils de desfer. 

—Cert, sovint som com una maleta que viatja de país en país i que es va omplint d’etiquetes i sempre que s’intenta arrancar una etiqueta ens hi queda la marca, que acabem tapant amb una altra etiqueta. Què difícil se’ns fa desfer-nos de totes les etiquetes que portem enganxades… 

Els alumnes de 2n d’ESO han anat a Santa Maria del Roure a Cantonigròs per treballar experiències vitals que els han marcat, fent i desfent nusos… A partir de dues dinàmiques basades en cordes i film transparent han treballat els nusos i les etiquetes de la seva vida. Moments per afinar les cordes de la seva història..