Gràcies a la confederació Plena Inclusión, amb presència arreu de l’estat, s’ha iniciat una col·laboració entre la fundació El Xamfrà de Sant Feliu de Llobregat i Salesians Sant Vicenç dels Horts


Dinàmica compartida entre els alumnes de El Xamfrà i Salesians Sant Vicenç dels Horts

Aquest curs hem iniciat un projecte d’APS en col·laboració amb l’escola taller El Xamfrà de Sant Feliu de Llobregat gràcies a la confederació Plena Inlcusión, una xarxa d’organitzacions que treballen per als drets de les persones amb diversitat funcional.

Un APS (Aprenentatge Servei) és una proposta educativa que combina processos d’aprenentatge i de servei a la comunitat en un sol projecte en el qual els participants es formen treballant sobre necessitats reals del seu entorn amb l’objectiu de millorar-lo. L’alumnat alhora que ofereix un servei comunitari, aprèn a ser ciutadà/ana i a desenvolupar el compromís cívic.

En aquest cas, es tracta d’una col·laboració que vam iniciar fa uns mesos amb l’objectiu final de dissenyar i dur a terme un projecte que encara s’està definint però que ja ha començat a assentar les seves bases. A finals de març 11 alumnes de 2n i 3r de Salesians Sant Vicenç dels Horts es van desplaçar fins a El Xamfrà per treballar l’autodeterminació i les habilitats socials en una dinàmica de grup.

I el 2 d’abril, vam dur a terme la segona sessió conjunta en què els 12 alumnes del PFI de El Xamfrà van venir a l’escola per seguir establint ponts de connexió.

Els alumnes de El Xamfrà i de Salesians Sant Vicenç dels Horts posant els fonaments del seu APS compartit