"Posem-nos les ulleres de somiar i busquem com podríem millorar els espais educatius de l'escola!" Amb aquesta consigna els alumnes de 3r d'ESO i 2n de Grau Mitjà han sortit a passejar-se per patis, passadissos i aules, i han presentat centenars de propostes creatives de millora. Capgirem l'escola!

"Millor il·luminació", "canviar el color de les parets", "una altra forma de disposar les taules", "més bancs al pati i zones d'ombra per fer classe a l'exterior quan fa bon temps", "una zona per a jocs de taula", "un rocòdrom", "sofàs i catifes", "taquilles"… una llista inacabable d'idees, algunes de senzilles, altres més complicades, però totes proposades pels alumnes.

Aquests darrers dies hem estat realitzant sessions de reflexió i dinàmiques creatives a fi que els protagonistes de l'educació, que són els joves, ofereixin el seu punt de vista i proposin millores i canvis que es podrien dur a terme en els espais educatius de l'escola.

Aquestes sessions han començat amb un vídeo motivacional que els ha dirigit la directora de l'escola. Després, per grups se'ls ha encomanat la missió de visitar diferents zones del centre on havien de fotografiar els espais i pensar quines millores podien fer-s'hi que propiciïn l'aprenentatge i la convivència. Totes les propostes les han plasmat en post-its damunt d'un plànol gegant de l'escola.

Després de l'activitat, la mirada de la majoria dels nois i noies envers l'escola ha canviat. Poder dir la seva, el fet que se'ls hagi donat veu, que es compti amb la seva creativitat i el seu parer ha estat quasi màgic. Ja només per aquesta dinàmica que s'ha dut a terme dins del procés de participació al programa Hack The School de la Fundació Jaume Bofill està valent la pena formar part dels 30 centres seleccionats. 

Seguim innovant, seguim capgirant l'escola.

#HackTheSchool