Finalitat i persones destinatàries

  • Reconèixer acadèmicament els aprenentatges assolits mitjançant l’experiència laboral o en activitats socials.
  • Les persones destinatàries han d’haver complert 18 anys i han d’acreditar una experiència laboral o en activitats socials d’ almenys 2 anys en el sector relacionat amb el cicle formatiu del qual volen reconèixer els aprenentatges.
  • Imprescindible: Informe del servei d’assessorament  o Procedents de convocatòries d’acreditació amb l’orientació i/o assessorament fet del mateix títol o títol afí.

Cost

Preu Públic

  • Per crèdit dels Títols LOGSE : 40,00€/Crèdit
  • Per Unitat Formativa dels Títols LOE : 18,00€/UF

Oferta a Salesians Sant Vicenç dels Horts

CFPM AG10-Gestió Administrativa 8 places
CFPM EE10- Instal·lacions elèctriques i automàtiques 8 places
CFPM FM20-Mecanització 8 places
CFPM TM20-Carrosseria 8 places
CFPM CM10  -Activitats comercials 8 places
CFPS  EEB0-Automatització i robòtica industrial 8 places
CFPS  AGB0-Administració i Finances 8 places

Sol·licitud

  • Directa per aquelles persones que finalitzin la fase d’ assessorament .

Crèdits o unitats formatives que es poden reconèixer

  • El reconeixement dels aprenentatges es realitzarà en relació amb els crèdits o unitats formatives dels cicles formatius de formació professional derivats d’unitats de competència:

a) Per als títols derivats de la Llei orgànica 1/1990, de 3 d’octubre d’ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), no es podran reconèixer els aprenentatges dels crèdits següents: Relacions en l’entorn de treball (RET), Relacions en l’àmbit de treball (RAT), Formació i orientació laboral (FOL), Administració i gestió de la petita i mitjana empresa  (AGE) sempre i quan no derivi d’una unitat de competència, Síntesi i Formació en centres de treball (FCT). Se certifica cada crèdit reconegut.

b) Per als títols derivats de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació (LOE) no es podran reconèixer els aprenentatges de les unitats formatives dels mòduls següents: Formació i orientació laboral (FOL), Empresa i iniciativa emprenedora (EIE), Síntesi, Projecte i Formació en centres de treball (FCT).Se certifica cada unitat formativa reconeguda i, si les unitats formatives reconegudes completen un mòdul, aquest també se certifica.

c) Per als títols derivats de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació, es poden reconèixer les unitats formatives a partir de la certificació d’unitats de competència que tinguin correspondència parcial amb un o diversos mòduls professionals, segons estableixi la DGFPIERE.

Sol·licitud i admissió al servei de reconeixement

Sol·licitud i admissió al servei de reconeixement acadèmic dels aprenentatges assolits mitjançant l’experiència laboral o en activitats socials.

  • Les persones usuàries que sol·licitin el servei de reconeixement acadèmic dels aprenentatges assolits mitjançant l’experiència laboral o en activitats socials hauran de tenir, en el moment de la sol·licitud, els requisits següents:

a) 18 anys complerts.

b) Acreditar una experiència laboral o en activitats socials d’ almenys 2 anys en el sector relacionat amb el cicle formatiu del qual volen reconèixer els aprenentatges.

c) Haver rebut el servei d’assessorament i disposar de l’informe d’assessorament per al mateix cicle formatiu, o haver fet la fase d’orientació i assessorament o la fase d’assessorament en qualsevol convocatòria del procés per a l’acreditació de les competències professionals relatives a les unitats de competència establertes en els títols de tècnic i tècnic superior de cicles formatius de formació professional del sistema educatiu; sempre que es tracti del mateix títol o un títol que es consideri afí, i disposi del certificat lliurat pel centre.

d) No estar inscrites simultàniament als mateixos crèdits d’un títol LOGSE o unitats formatives d’un mòdul professional d’un títol LOE, en règim presencial o a distància, en el mateix curs acadèmic, pels quals se sol·licita el reconeixement acadèmic.

La sol licitud es realitzarà per unitats formatives pels títols LOE.

  • Les persones que disposin d’una certificació amb unitats de competència acreditades que tenen una correspondència parcial amb un o diversos mòduls professionals, i que han sol·licitat que se’ls reconegui la correspondència amb les unitats formatives establerta per la DGFPIERE, seran admeses sense comptabilitzar en el nombre d places de l’oferta del centre.
  • Si el nombre de sol·licituds al servei supera l’oferta de places del centre, en els centres públics s’aplicaran, successivament, els següents criteris:

– Haver fet la fase d’orientació i assessorament o la fase d’orientació, en qualsevol convocatòria del procés per a l’acreditació de les competències professionals relatives a les unitats de competència establertes en els títols de tècnic i tècnic superior de determinats cicles formatius o bé el servei d’assessorament; en cas d’empat es prioritzarà la major edat.

  • El major temps de desenvolupament d’experiència laboral o en activitats socials relacionades amb el cicle formatiu.

Documentació Reconeixement (matrícula)

Per formalitzar la matricula al servei de reconeixement a la família corresponent, s’ha de presentar segons el calendari previst:

Full de matricula al Servei de Reconeixement.

Informe del servei d’assessorament o document equivalent de convocatòries d’acreditació o validació amb l’orientació i/o assessorament fet del mateix títol o d’un títol afí

Resguard de pagament del preu establert.

Més informació: http://queestudiar.gencat.cat/ca/estudis/fp/mesures-flexib/

Documents

ACTUALITAT

Convivències per reconnectar

Convivències per reconnectar

El 14 i 15 de març, l'alumnat de 1r i 4t d'ESO va viure dos dies plens d'emoció i aprenentatge a les convivències de tancament del segon trimestre. Vols veure'n les fotos? Estem a les portes de les vacances de Setmana Santa, però abans d'acomiadar-nos del tot...

El Bus de la FP fa parada a l’escola

El Bus de la FP fa parada a l’escola

Donem difusió a la formació professional de Sant Vicenç dels Horts amb el Bus de la FP. El Bus de la FP ha fet parada a l'escola! Durant els dies 14 i 15 d'abril, vam rebre la visita de més de 350 nois i noies de diferents centres, que van venir per conèixer les...

Tallem l’espiral de l’assetjament escolar

Tallem l’espiral de l’assetjament escolar

L'alumnat de 1r d'ESO representa el compromís de tallar l'espiral de l'assetjament escolar amb una performance musical. "Talla l'espiral del bullying" és el compromís que l'alumnat de 1r d'ESO ha volgut assumir en primera persona amb aquesta performance que representa...

3r d’ESO col·labora amb la Fundació Magone

3r d’ESO col·labora amb la Fundació Magone

L'alumnat de 3r d'ESO emprèn una acció solidària amb la Fundació Magone. Fa unes setmanes que l’alumnat de 3r d’ESO va iniciar la unitat “Detector d’injustícies”, emmarcada dins del Projecte COR. Un dels principals exercicis d'aquesta unitat consisteix a conèixer en...