Arriba el juny, i amb el juny els crèdits de síntesi de 1r, 2n i 3r d'ESO. El de primer es diu "La diversitat ens enriqueix", el de sogon "Viure sense dependències" , i el de tercer "La Garrotxa a debat: progrés i protecció natural són compatibles?". 

CLICA QUALSEVOL IMATGE PER VEURE TOTES LES FOTOS

A Salesians Sant Vicenç dels Horts cada any anem introduint millores vinculades al procés d'innovació en el qual estem immerses totes les escoles salesianes. Aquestes millores afecten tant la didàctica i metodologia que s'apliquen en l'ensenyament com els mitjans que s'hi utilitzen.

Els crèdits de síntesi són una ocasió especial per aplicar alguna d'aquestes millores i innovacions, ja que, durant les setmanes en què es duen a terme, desapareixen els horaris per matèries i es treballa interdisciplinarment, per projectes i reptes, normalment en grups cooperatius. 

Durant aquestes setmanes, del 5 al 13 de juny, de primer a tercer d'ESO els crèdits de síntesi han estat:

1r d'ESO "La diversitat ens enriqueix"

A partir de diferents activitats relacionades amb la diversitat, els alumnes de 1r han s'han pogut posar en la pell d'aquelles persones que, probablement, consideren diferents d'ells per algun motiu: perquè no hi veuen, perquè són celíacs, perquè tenen algun tipus de diversitat funional, perquè tenen diabetis… 

D'aquesta manera, alhora que treballen els diferents àmbits de les competències bàsiques, els alumnes es fan sensibles a la diversitat i aprenen a veure-la, no com un factor de diferència estrany, sinó com un factor d'enriquiment. Enriquiment per a un mateix i, per tant, per a la societat.

2n d'ESO "Viure sense dependències"

Els de 2n d'ESO han mirat de cara les dependències que en el nostre món ens poden atrapar i deixar-nos marcats per sempre. Quines dependències?

Els darrers anys, fruit de les preocupants dades de consum detectat entre els joves vicentins, s'ha estat treballant des dels diferents àmbits la dependència al tabac, l'alcohol i altres drogues. Però aquest any, s'ha volgut fer un pas més enllà d'aquestes dependències que, al capdavall, afecten un determinat perfil dels nosters joves, i s'ha ampliat el ventall de dependències que els afecten introduint a la llista els videojocs, els xats, les xarxes socials… 

Un crèdit de síntesi per aprendre a ser realment lliures.

3r d'ESO "La Garrotxa a debat: progrés i protecció natural són compatibles?" 

A 3r d'ESO la dificultat augmenta i el camp d'exploració incorpora la història, el medi ambient, les TIC… de tot! A partir de l'estudi de dues comarques ben diverses, com ho són la Garrotxa i el Baix Llobregat, els de 3r aprofundeixen en els diferents àmbits d'organitzacó i preservació del medi i es planjegen la contraposició entre progrés i preservació del medi natural. 

A banda de passar una nit a la Garrotxa, recórrer el riu Llobregat i visitar Ràdio Sant Vicenç, els alumnes de 3r han hagut de gravar una programa de ràdio en què els alumnes reprodueixen els resultats de les seves observacions.

Visita teatralitzada a l'església de Sant Pere de Besalú